Bezkompromisowość Loosa przejawiała się również w jeqo stosunku do projektowania przedmiotów użytkowych; również tu był zwolennikiem stosowania prostych, pozbawionych dekoracji form, najbliższych — jego zdaniem — maszynowej produkcji fabrycznej. Wiek XIX przyniósł konflikt sztuki i techniki, ale pod koniec tego stulecia dały się zauważyć oznaki przełamywania istniejących barier. Na początku wieku XX niechęć zamienia się w fascynację dziełami techniki. Wielkie statki oceaniczne, maszyny i urządzenia przemysłowe, mosty i inne zelazne konstrukcje swoim rozmachem i potęgą zaczęły oddziaływać na wyobraźnię artystów związanych z rodzącą się awangardą artystyczną.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...