Polecam

CREDO DZIAŁALNOŚCI

Spis treści

W latach dwudziestych, w Stanach Zjednoczonych rozwija swą działalność francuski inżynier Raymond Loewy. Credo swej działalności zamknął w maksymie „Brzydota sprzedaje się źle.” Na podstawie obserwacji doszedł do wniosku, że każdy dobrze skonstruowany przedmiot użytkowy posiada potencjalne wartości estetyczne, trzeba je tylko dostrzec odpowiednio wyeksponować. Był niezłym psychologiem, wiedział, że w wielu sytuacjach zewnętrzna forma wyrobu, wywołując u patrzącego szereg nieuświadomionych skoja­rzeń, stanowi istotny czynnik wpływający na decyzję zaku­pu właśnie tego, a nie innego przedmiotu. Im prostsza i wy­razistsza forma, tym silniejszy jest efekt psychologiczny. Loewy projektował wszystko — od wiecznych piór, znaków firmowych i opakowań do karoserii samochodowych i po­śpiesznych lokomotyw.

Powiązane artykuły