Projektowanie dla celów komercyjnych przyjęto nazywać stylingiem, Loewego nazywa się często ojcem stylingu i przypisuje mu się wszystkie grzechy popełniane przez jego licznych i pozbawionych skrupułów naśladowców. Styling oskarża się o komercjalizm, niemoralność, estetyczne prostactwo. Jest to zjawisko na gruncie projektowania przedmiotów użytkowych niewątpliwie kontrowersyjne. Szczególnie ostro krytykowali je projektanci wywodzący się z kręgu racjonalistyczno- -funkcjonalistycznych koncepcji kształtowania otoczenia przedmiotowego. Istotną komplikacją w ocenie tego zjawiska jest jednak fakt, że niezmiernie trudno w płaszczyźnie estetycznej wytyczyć jednoznaczną granicę pomiędzy tym, co można nazwać stylingiem, a tym, co nim nie jest.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...