Projektowanie dla celów komercyjnych przyjęto nazywać stylingiem, Loewego nazywa się często ojcem stylingu i przypisuje mu się wszystkie grzechy popełniane przez jego licznych i pozbawionych skrupułów naśladowców. Styling oskarża się o komercjalizm, niemoralność, estetyczne prostactwo. Jest to zjawisko na gruncie projektowania przedmiotów użytkowych niewątpliwie kontrowersyjne. Szczególnie ostro krytykowali je projektanci wywodzący się z kręgu racjonalistyczno- -funkcjonalistycznych koncepcji kształtowania otoczenia przedmiotowego. Istotną komplikacją w ocenie tego zjawiska jest jednak fakt, że niezmiernie trudno w płaszczyźnie estetycznej wytyczyć jednoznaczną granicę pomiędzy tym, co można nazwać stylingiem, a tym, co nim nie jest.
Polecane artykuły
Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących Twojego hobby. Zapraszam do zapoznania się z artykułami i komentowania na fb.
Pozdrawiam Adam Piwiński!