Projektowanie dla potrzeb przemysłu najlepiej było rozwinięte w Bauhausie, ale i inni twórcy również eksperymentowali w tej dziedzinie. Le Corbusier projektuje nadwozia samochodowe, lecz podobnie jak Gropius ma trudności z przystosowaniem form wypracowanych na gruncie architektury do projektowania pojazdów i innych przedmiotów nie pozostających w bezpośrednim związku z architekturą. Prace te znacznie ustępują rozwiązaniom tworzonym przez projektantów ściślej związanych z określoną dziedziną produkcji.Wspomnieć trzeba, że lata trzydzieste i dwudzieste to okres dynamicznego rozwoju przemysłu samochodowego. Firmy amerykańskie Ford, Dusenberg i europejskie Bugatti, Hi- spano-Suiza, Citroen, Fiat dochodziły do znacznie lepszych rezultatów w oparciu o własne pracownie projektowe.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...