Różnice pomiędzy obiema płciami są widoczne już na pierwszy rzut oka: zarówno w wyglądzie jak i w sposobie bycia czy odbierania bodźców z zewnątrz. Na czym jednak polegają odmienne podejścia obu płci do robienia zakupów? Panie słynną z uwielbienia dla tej czynności, natomiast panowie wręcz przeciwnie. Skąd bierze się ten podział? Na czym polega odmienność naszych płci? Zwykła analiza wykazuje, co widać gołym okiem: mężczyźni lubią konkrety, zazwyczaj są zdecydowani i szybko podejmują decyzje. Dla nich robienie zakupów to tylko wrzucanie produktów do koszyka i płacenie za nie. Czyli po prostu pretekst, by zmniejszyć ilość jego pieniędzy, na które ciężko pracuje. Dla kobiet natomiast sam fakt posiadania jakichś środków finansowych jest swego rodzaju nagrodą za ich ciężką pracę i nagrodę tę należy zgodnie z przeznaczeniem – wydać. Do tego kobiece niezdecydowanie i umiejętność wartościowania przedmiotów są cechami, które powodują iż na zakupach potrafią one spędzić cały dzień i być z tego zadowolone.