Ta „naturalna” logiko-matematyka podmiotu, rozpatrywana w genetycznej perspektywie ontogenezy, odbiega dość znacznie od norm logiczno-matematycznych funkcjonujących w praktyce społecznej, jako czynnik systematyzujący czy to potoczne doświadczenie społeczne, czy wiedzę naukową, odbiega przede wszystkim na wczesnych etapach rozwoju ontogenetycznego; już natomiast umysł podmiotu w okresie adolescencji stosuje się do norm dwuwartościowej logiki zdań i algebry ogólnej (tj. norm skonstruowanych w społecznej praktyce badawczej nauk formalnych). Jak wiadomo, Piaget zakłada istnienie genetycznego przejścia od tych wczesnych prelogicznych i przedmatematycznych do naukowych norm (struktur), przypisując i jednym, i drugim charakter logiczno-matematyczny.
Kancelaria radcy prawnego Warszawa
Każdy z nas zna podstawowe przepisy prawne, które są dla niego niezbędne do codziennego funkcjonowania. Jeśli jednak w naszym życiu przydarzyła się nagle nietypowa sytuacja, na przykład rozwód, spadek, czy...