Ta „naturalna” logiko-matematyka podmiotu, rozpatrywana w genetycznej perspektywie ontogenezy, odbiega dość znacznie od norm logiczno-matematycznych funkcjonujących w praktyce społecznej, jako czynnik systematyzujący czy to potoczne doświadczenie społeczne, czy wiedzę naukową, odbiega przede wszystkim na wczesnych etapach rozwoju ontogenetycznego; już natomiast umysł podmiotu w okresie adolescencji stosuje się do norm dwuwartościowej logiki zdań i algebry ogólnej (tj. norm skonstruowanych w społecznej praktyce badawczej nauk formalnych). Jak wiadomo, Piaget zakłada istnienie genetycznego przejścia od tych wczesnych prelogicznych i przedmatematycznych do naukowych norm (struktur), przypisując i jednym, i drugim charakter logiczno-matematyczny.
Polecane artykuły
Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących Twojego hobby. Zapraszam do zapoznania się z artykułami i komentowania na fb.
Pozdrawiam Adam Piwiński!