Wyrazem oderwania filozofii od nauki jest także to, iż w ramach wielkich systemów epistemologicznych (różne wersje aprioryzmu i empiryzmu pozytywistycznego) proces poznania naukowego ujmowany był zawsze statycznie, z pominięciem perspektywy historycznego rozwoju wiedzy naukowej.Tej ogólnej tendencji uprawiania filozofii niezależnie od nauki zaczyna — zdaniem Piageta — towarzyszyć krystalizująca się obecnie tendencja odmienna, ściślejszego wiązania w każdym razie refleksji epistemologicznej z badaniem rzeczywistej praktyki badawczej czy procesów rozwojowych w różnych dyscyplinach szczegółowych, świadcząca o wyodrębnianiu się z filozofii i autonomizowaniu epistemologii jako nauki.
Kancelaria radcy prawnego Warszawa
Każdy z nas zna podstawowe przepisy prawne, które są dla niego niezbędne do codziennego funkcjonowania. Jeśli jednak w naszym życiu przydarzyła się nagle nietypowa sytuacja, na przykład rozwód, spadek, czy...