Jego polemika z koncepcjami apriorystycznymi i empiryzmem pozytywistycznym, jako iż ogranicza się jedynie do kwestii genezy wiedzy naukowej i do charakterystyki doświadczenia jako empirycznej podstawy owej wiedzy, z pominięciem całej części normatywnej tych koncepcji, nie może stanowić punktu wyjścia od odtworzenia tych systemów twierdzeń, które włączone byłyby w omawiany proces asymilacji —redukcji. Co innego jednak wykazanie, że epistemologia genetyczna stanowi rezultat takiej łub innej formy redukcji, co innego zaś zrekonstruowanie poglądu Piageta na tę sprawę. Kwestia pierwsza jest w zasadzie nierozstrzygalna, co do drugiej zaś można postawić hipotezę, że faktycznie zakłada on reduko- walność cząstkowo-eksplikacyjną i to epistemologii do psychologii, a nie odwrotnie.
Kancelaria radcy prawnego Warszawa
Każdy z nas zna podstawowe przepisy prawne, które są dla niego niezbędne do codziennego funkcjonowania. Jeśli jednak w naszym życiu przydarzyła się nagle nietypowa sytuacja, na przykład rozwód, spadek, czy...