Popyt na piękno zostałby niemal zaspokojony: chłop będzie rad z pięknej polichromowanej kosiarki, a sprzedawca z harmonii krawatów. Dlaczego więc ci ludzie mieliby zachwycać się w niedzielę wątpliwymi obrazami w Luwrze czy gdzie indziej? Czy na tysiąc obrazów choć dwa są piękne? Na sto przedmiotów wyprodukowanych trzydzieści jest pięknych i one to rozwiązują trudny problem sztuki, skoro są piękne i użyteczne zarazem. Rzemieślnik powraca na swoje miejsce, które zawsze powinno było do niego należeć; on jest prawdziwym twórcą, on co dzień, sam o tym nie wiedząc, skromny, tworzy i wymyśla piękne przedmioty, piękne maszyny, które pozwalają nam żyć.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...