Stany Zjednoczone posiadały w owym okresie największy najnowocześniejszy potencjał przemysłowy, było to jedyne z wielkich mocarstw, którego terytorium oszczędziła wojna. Konieczność podtrzymania gospodarczej koniunktury zmuszała producentów do poszukiwania nowych, skuteczniejszych form sprzedaży. Cel, jakim stało się pobudzenie konsumpcji w dziedzinie różnego typu wyrobów przemysłu, realizowano bez szczególnych skrupułów. Jedną z form działania, obok rozwiniętej do monstrualnych rozmiarów reklamy, było uatrakcyjnienie zewnętrznej formy wyrobów. Okres powojenny w Stanach Zjednoczonych to lata niebywałego wprost rozwoju różnych form stylingu.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...