Gropius przeciwstawiał się idei sztuki dla sztuki, poszukiwania artystycznej awangardy rozumiał jako działalność eksperymen- tatorską, wyraźnie podkreślając jej funkcje społeczne. Wiele idei Werkbundu, takich jak typizacja w architekturze i produkcji przemysłowej, konieczność zacieśniania więzów artystów z techniką i przemysłem czy dążenie do poszukiwania nowego języka form, znalazło w Bauhausie swoją kontynuację i rozwinięcie. Gropius wiele uwagi przywiązywał do kontaktów uczelni z przemysłem, na zamówienie którego powstało w Bauhausie wiele prekursorskich projektów różnorodnych przedmiotów. Projektował również sam, znane są jego projekty mebli, samochodów, lokomotywy dieselowskiej, wagonu sypialnego.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...