Przedstawiciele tej odmiany wzornictwa przemysłowego ze swoją tezą sztuki ludowej i bezgranicznego mitologizowania konsumpcji zapominają, albo wolą zapomnieć o tym że w naszym społeczeństwie istnieje sfałszowany obraz człowieka, ze człowiek nie stanowi czegoś definitywnie określonego, z raz na zawsze określonym zapasem życzeń i niechęci, ze indywidualna jednostka w naszym społeczeństwie masowym nie jest samodzielna.W przeciwieństwie do pojęcia wzornictwa przemysłowego jako nowej sztuki ludowej, jako stale gotowego motoru dla pobudzenia społecznego spożycia, znajdujemy i inne pojmowanie wzornictwa, a mianowicie pogląd uważający wzornictwo przemysłowe za sztukę czystą, za protest przeciwko społeczeństwu konsumpcji. Uważają siebie samych za prawdziwych apostołów, za jedynych bojowników o prawdę zapoznaną przez większość ludzkości.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...