Chociaż i w krajach europejskich znaczna część opracowań projektowych nie wychodziła w zasadzie poza dość powierzchowną stylizację, ale w świadomości czołowych projektantów wciąż żywe pozostawały idee Bauhausu i innych awangardowych ośrodków z lat międzywojennych.W 1953 roku powstaje w Ulm Wyższa Szkoła Projektowania. Jej teoretyczne i artystyczne oblicze kształtował; Max Bill, Tomas Maldonado, Hans Gugelot i Otl Aicher. Szkoła, będąc w zamierzeniu jej twórców kontynuacją i rozwinięciem idei Bauhausu, stała się ważnym ośrodkiem funkcjonalizmu i racjonalizmu w projektowaniu. Jej oddziaływanie na środowisko projektantów porównywalne jest z rolą Bauhausu w kształtowaniu koncepcji nowoczesnej architektury.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...