Faktycznie, jeśli stany świadomości rozwijają się w czasie, to mimo to nie musimy mówić, że jeden z nich jest .przyczyną’ drugiego, ponieważ jeden z nich zawiera drugi odpowiednio do trybu połączenia bardziej intelektualnego czy inferencyjnego, niż przyczynowego. Ich fundamentalny charakter polega – z poznawczego punktu widzenia na znaczeniach, a z punktu widzenia emocjonalności — na wartościach. Otóż znaczenie nie jest .przyczyną’ innego znaczenia, podobnie jak wartość nie jest ,przyczyną’ innej wartości, lecz każde z nich pociąga inne za pomocą czegoś, co z braku lepszego „wyrażenia można nazwać rodzajem ,naiwnej’ implikacji, rozumianej w potocznym sensie ,pociągania’, a nie w technicznym sensie. Tak więc, gdy podmiot spostrzega trwały przedmiot, to przypisuje mu części niewidoczne (np. drugą stronę przedmiotu) w takim zakresie, w jakim są one ,implikowane’ przez części widoczne; podobnie zainteresowanie przedmiotem (wartość) pociąga przypisanie wartości środkom prowadzącym do niego, etc.”
Kancelaria radcy prawnego Warszawa
Każdy z nas zna podstawowe przepisy prawne, które są dla niego niezbędne do codziennego funkcjonowania. Jeśli jednak w naszym życiu przydarzyła się nagle nietypowa sytuacja, na przykład rozwód, spadek, czy...