Gropius był przekonany, że stworzenie uniwersalnego języka form organicznie związanych z cywilizacją przemysłową jest koniecznością, zdawał sobie jednak sprawę z trudności oraz niebezpieczeństwa utknięcia na rafach formalizmu. Jeśli nie zdołamy doprowadzić do tego, aby w ramach naszego zindustrializowanego społeczeństwa znaleźć dla życia codziennego iormę przemawiającą do społeczeństwa i zorientowaną pod względem socjalnym, a równocześnie kształtować nasze otoczenie piękniej i bardziej jednolicie trudno nam będzie wzbudzić sympatię dla osiągnięć XX wieku. Ponownie zaczęto bacznie obserwować twory techniki: narzędzia, maszyny, formy pojazdów i samoloty.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...