Ważnym ośrodkiem kształtowania się nowoczesnej architektury i estetyki przemysłowej był Bauhaus założony w 1919 roku przez Waltera Gropiusa. Gropius rozpoczynał swą drogę twórczą w pracowni Petera Behrensa, brał czynny udział w organizowaniu i działalności Werkbundu. Po I wojnie światowej, na fali kryzysu i zwątpienia, jaka ogarnęła ówczesne Niemcy, do głosu doszedł ekspresjonizm, który przeniknął całą powojenną sztukę niemiecką nie omijając architektury i plastyki użytkowej. Był to okres romantyczno-mistycznego stosunku do rzeczywistości, co w odniesieniu do plastyki użytkowej oznaczało odwrót od ideałów funkcjonalizmu.
WZAJEMNE ZWIĄZKI
Forma i funkcja to dwa pojęcia, których wzajemne związki oraz wynikające stąd implikacje natury estetycznej są od ponad stu lat obiektem szczególnego zainteresowania teoretyków i praktyków architektury, plastyki użytkowej i...