Rozpatruje go pod kątem nie tyle treści poznawczych nabywanych przez podmiot w kontakcie z obiektami zewnętrznymi, co organizującej owe treści struktury. Dlatego mówić można, że teoria ta eksponuje głównie rozwój struktur poznawczych podmiotu. Jest to tym bardziej usprawiedliwione, że podstawowym założeniem teorii jest twierdzenie uzależniające zarówno treść i jakość świadomości podmiotu, jak i sposób jego reagowania, od własności struktur umysłowych z określonego etapu rozwoju ontogenetycznego. Dokładniej mówiąc, teoria ta zakłada, że właściwości struktur umysłowych z danego etapu rozwoju decydują o charakterze i przebiegu percepcji czy ogólniej – doświadczenia (o treści tego doświadczenia sposobie zorganizowania owych treści), o sposobie reagowania podmiotu, zakresie jego działania w środowisku, poziomie tegoż działania, a także o charakterze emo- cjonalności (o rodzajach wartości akceptowanych przez podmiot, o stopniu ich usystematyzowania, itp.).
Polecane artykuły
Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących Twojego hobby. Zapraszam do zapoznania się z artykułami i komentowania na fb.
Pozdrawiam Adam Piwiński!