Tak więc zamiast problemu dającego się wyrazić w pytaniu: Jaka wiedza jest prawomocna poznawczo?, rozważa on problem dający się sformułować w pytaniu: Jaka jest geneza i rozwój wiedzy poznawczo prawomocnej?Rozstrzygnięcie pierwszego problemu wymaga odwołania się od określonych norm poznawczych, ustanawiających jako wartości pozytywne takie cechy wiedzy, jak prawdziwość, adekwatność względem rzeczywistości, moc prognostyczna, usystematyzowanie dedukcyjne, niesprzeczność itp., a także do odpowiednich reguł metodologicznych, wskazujących sposób realizacji owych wartości pozytywnych. Normatywne teorie poznania poprzestają na wyrażeniu odpowiednich norm i dyrektyw metodologicznych, traktując problem wskazania ich genezy czy okoliczności sprawiających, że uzyskana na ich gruncie wiedza jest prawomocna (że odpowiada tym normom, dyrektywom), jako nieistotny dla rozstrzygnięcia kwestii prawomocności.
Kancelaria radcy prawnego Warszawa
Każdy z nas zna podstawowe przepisy prawne, które są dla niego niezbędne do codziennego funkcjonowania. Jeśli jednak w naszym życiu przydarzyła się nagle nietypowa sytuacja, na przykład rozwód, spadek, czy...