Wiele osób przed dokonaniem zakupów sugeruje się licznymi reklamami. Nie bez powodu reklama uważana jest za dźwignię handlu. Reklama jest podstawą, bez dobrze poprowadzonej produkt nie sprzeda się tak dobrze, nie będzie rozpoznawalny przez klientów i zginie na rynku. Zwłaszcza w czasach, gdzie istnieje cała masa różnych produktów, które są do siebie bardzo podobne. To właśnie dzięki reklamie produkty się wyróżniają i są łatwiej zapamiętywane przez klientów. Właściciele sklepów często wykorzystują tak zwaną reklamę sugestywną, z której robiący zakupy nie zdają sobie nawet sprawy. By skusić kupujących do zakupu pieczywa rozpalany jest w powietrzu zapach świeżo upieczonego pieczywa. Sprawia on, że kupujący nabierają ochotę na zakup pieczywa, głównie ze względu na smakowity zapach. Produkty, na których sprzedaży najbardziej zależy właścicielom sklepów, wystawione są na wysokości spojrzenia kupującego i często ich cena jest w intensywnych kolorach. W perfumeriach często rozpyla się konkretne zapachy, tak aby łatwiej je sprzedać.