Piaget wyraża to przekonanie stwierdzając m. in.: „Pojawia się jednak natychmiast zasadnicze pytanie dotyczące stosunków między nauką a filozofią: czy istnieje jakaś metoda poznawcza obiektywna, przydatna dla wszystkich? Otóż jest oczywiste, że nie istnieje żadna metoda, która łączyłaby wszystkich wybitnych uczonych. Poznanie całościowe jest obecnie — i być może będzie zawsze — sprawą prowizorycznej syntezy, syntezy częściowo subiektywnej, obciążonej bowiem sądami, które nie mogą mieć wartości uniwersalnej, lecz wartość specyficzną dla pewnych zbiorowości, a może nawet dla jednostek” . W efekcie tego subiektywizmu można co najwyżej stwierdzać sprzeczność między zasadami różnych systemów filozoficznych; stwierdzenia takie nie mają i tak żadnego znaczenia dla nauki.
Kancelaria radcy prawnego Warszawa
Każdy z nas zna podstawowe przepisy prawne, które są dla niego niezbędne do codziennego funkcjonowania. Jeśli jednak w naszym życiu przydarzyła się nagle nietypowa sytuacja, na przykład rozwód, spadek, czy...